ND-FAQPage-FAQSection-WebContents

  • صممت وثيقة تأمين الشامل لتغطية مختلف الأضرار المادية والمالية التي قد تلحق بك أو بمركبتك، والتي تشمل الخسائر أو الأضرار أو أي حوادث مستقبلية قد تقع لمركبتك أو أجزائها بحد أقصى 100 ٪. كما تشمل تغطيات أخرى مثل الحادث المجهول، والزجاج الأمامي، والحوادث الشخصية.

  • حوادث ضد المعلوم وضد المجهول
  • الحريق
  • السرقة

  • تصليح داخل الوكالة للسيارات التي لم تتعدى سنة صنعها أكثر من 5 سنوات
  • فتح الملف : يعتمد على سعر المركبة ونوعها
  • لا يوجد نسبة استهلاك على قطع الغيار
  • تبديل الزجاج الأمامي مره واحده داخل الوكالة
  • تغطية الحوادث ضد مجهول: 10% من قيمة المركبة وبحد أقصى 1000 د.ك وما زاد عن ذلك يتحمل المؤمن له 50% من اجمالي التصليح
  • تغطية الرنجات والتواير في حال الحادث المعلوم 100% مغطى , أما في حال المجهول 50% مغطى
  • ملاحظة: شروط الوثيقة قابلة للتعديل، الرجاء التواصل على مركز الاتصال لمجموعة الخليج للتأمين 1802080 لكل جديد ومستحدث

  • في حال الهلاك للحوادث المعلومة، سيتم استرداد المبلغ المعلن للمركبة او القيمة السوقية للمركبة ايهما أقل.
  • في حال الحوادث ضد مجهول: سيتم إنقاص مبلغ التغطية للحوادث ضد مجهول (750 د.ك) وباقي مبلغ السيارة المعلن سيتم تعويض نصفه للمؤمن عليه.
  • في حال السرقة او الحريق: سيتم تعويض قيمة السيارة المعلنة حسب سعرها السوقي او قيمة التأمين بحد اقصى 75% من قيمة المركبة.
  • ملاحظه: تخضع هذه البنود والشروط أحيانا للتحديث، لذا يرجى الاتصال على هاتف رقم 1802080.

  • من خلال الاتصال على مركز الاتصال الهاتفي 1802080
  • من خلال زيارتنا في المركز الرئيسي او أفرع مجموعة الخليج للتأمين
  • من خلال الموقع الالكتروني أو تطبيق الهاتف الذكي.

  • ان لا يتعدى تاريخ صنع المركبة أكثر من 5 سنوات
  • إمكانية قبول تجديد المركبات المؤمنة لدينا تأمين شامل ذهبي الى أكثر من خمس سنوات (تأمين شامل).
  • ان لا يكون بالمركبة حوادث خلال فترة التأمين.

  • يتم احتساب القيمة بناءا على نوع المركبة وتاريخ صنعها
  • اقل قيمة للتأمين الشامل الذهبي هو 200 د.ك داخل الوكالة
  • اقل قيمة للتأمين الشامل هو 150 د.ك خارج الوكالة
  • يتم احتساب نسبة ثابته للمركبات التي تكون قيمتها أقل من 10 ألاف د.ك وهي 4%
  • يتم احتساب نسبة ثابته للمركبات التي تكون قيمتها أكثر من 10 ألاف د.ك وهي 3.5%

  • صورة البطاقة المدنية
  • دفتر السيارة
  • عنوان التواصل مع العميل
  • معاينة السيارة قبل الإصدار

  • عدم وجود حوادث للمركبة
  • ان لا يتعدى 8 شهور من مدة التأمين
  • يتم الإلغاء بالمركز الرئيسي

  • يتم زيارة المؤمن عليه للشركة لمعاينة الحادث
  • يتم فتح ملف للحادث عن طريق المؤمن عليه او وكيل عنه مع تقديم كافة المستندات
  • سيتم تسليم امر اصلاح للعميل للذهاب الى كراج الوكالة للتصليح

  • يتم تسليم السيارة البديلة عند اصدار امر الإصلاح

  • لغاية 15 يوم كحد اقصى

  • لا نحتاج الى ورقة مخفر في حال تبديل الزجاج الامامي

  • يمكنك من خلال التواصل معنا عن طريق الواتس اب 62221102 وارسال:
  • صورة من دفتر المركبة
  • صور الحادث
  • صورة البطاقة المدنية
  • معلومات الوثيقة

  • هو تأمين الزامي للمركبة مطلوب من الدولة والذي يوفر تغطية للحوادث التي يتكبدها المؤمن له.

  • صورة البطاقة المدنية
  • صورة دفتر المركبة
  • عنوان التواصل

  • المركز الرئيسي للمجموعة
  • من خلال زيارة موقعنا Www.Gig.Com.Kw
  • من خلال تطبيق الهاتف الذكي GIG Kuwait
  • أفرعنا المتواجدة بدولة الكويت

  • دفتر السيارة
  • الحضور الى المركز الرئيسي للإلغاء

  • السيارات 2 راكب = 18.5 د.ك
  • السيارات 4 راكب = 19.5 د.ك
  • السيارات 5 راكب = 20 د.ك
  • السيارات 6 راكب = 20.5 د.ك
  • السيارات 7 راكب = 21 د.ك
  • نقل خاص وانيت 2 راكب = 23 د.ك
  • نقل خاص وانيت 4 راكب = 25 د.ك

  • الحصول على تقرير المخفر (3 ورقات)
  • زيارة المقر الرئيسي لمجموعة الخليج للتأمين
  • او زيارة كراج معتمد لمجموعة الخليج للتأمين وفتح الملف من خلال الكراج
  • احضار المستندات الى المقر الرئيسي
  • انتظار التحقق من صحة المستندات المقدمة
  • الحصول على موعد لتلقي التعويض

  • يتم تسليم الوثيقة خلال أيام العمل الرسمية للشركة من خلال مراسلي الشركة أو زيارة أحد افرعنا

  • يتم زيارة المقر الرئيسي للتعديل
  • احضار الوثيقة القديمة

  • • Medical insurance covers the insured member in private centers and hospitals.
  • • There are different plans with different financial limits and geographical territories.
  • • For inquiries, please call: 1802080

  • The price depends on the age, gender and application form submitted.

  • • Please , contact us on 1802080.
  • • The client will be contacted and the insurance application will be handed over to the client in order to fill it.
  • • The filled insurance application will be submitted to the concerned department, which will review the application and will submit the suitable offer to the client.

  • • You can visit any of the Medical providers in the network approved by the company.
  • • Submit to the medical provider the insurance card and the CID.
  • • Provider will send all required documents to the insurance company order to get approval.
  • • Approvals team will review the request based on the terms of the policy.
  • • The maximum waiting period for medical claim evaluation is 30 minutes.

  • Please provide us with your complain, the policy number and the CID and share it with us through either :
  • - Sending an email to customer.Ser@GIG.com.kw
  • - Or Call or WhatsApp 1802080.

  • • Reimbursement is covered only for Non approved Network providers.
  • • Usual and Customary rates in the approved network will be applied.
  • • Related documents should be submitted in GIG main office within maximum 30 days from receiving the treatment for FAY policies and within maximum 60 days from receiving the treatment for AXA policies.
  • • Once the documents have been reviewed, you will be informed about the status of your claim.
  • • You can ask about the claim status by calling our customer service on 1802080.

  • All treatments for pre-existing conditions, related symptoms, or any condition resulting from or related to a pre-existing condition will not be covered.

  • Medications for chronic conditions have a waiting period of 12 months, however, that pre-existing conditions will not be covered.

  • Because there is waiting period for dental treatment which is 3 months, subject that your policy covers dental treatment.

  • • Renewal can be made by calling 1802080.
  • • Or Visit our main office or one of our branches.
  • • Or Contact your sales representative directly.

  • The period of time starting from the Enrollment Date of the INSURED during which a specific general Health Condition shall not be covered under this Insurance Policy.

  • Click here to find out more.

  • Click here to find out more.

  • It is an insurance that can be added to your local insurance to benefit from coverage outside Kuwait.

  • Territories of coverage are Regional, International, and Global.

  • • Inpatient only with an annual aggregate limit of 50,000 K.D or 100,000 K.D.
  • • Inpatient and Outpatient with an annual aggregate limit of 50,000 K.D or 100,000 K.D.

  • By reimbursement, whether inside or outside the approved network.

  • • The claim must be completed and signed by the treating doctor and stamped by the Medical provider.
  • • Original invoices should be attached to the claim.
  • • Copy of ASFAR medical card.
  • • Copy of the Group Medical Card and if it’s not available copy of the Civil ID card.
  • • All papers must be submitted to the head office.
  • • The submission should be not later than 60 days from the date of treatment.

  • The claim will be processed within 21 days of submission.

  • • You must contact the Medical Approvals Department to obtain approval for this procedure.
  • • Claims must be submitted within 60 days from the date of treatment.
  • • Compensation will be made up to approximately 80% of usual and customary charges in the country of treatment, taking into account the existence of copayment on some treatments if it is available in the claim.
  • • In case of an emergency, you can visit the nearest medical provider, but you must inform us within 48 hours from the admission.

  • Long-term investment plans with accumulating annual returns.
  • Provide insurance protection if selected in the policy.
  • Flexible payment of policy installments (single payment-monthly - quarterly - semi-annual - annual).

  • Contact us 1802080
  • An insurance request will be created and contacted by the competent employee.

  • By visiting and registering on our website at www.clickgic.com

  • • Visit our branch at the head office.
  • • By calling us at 1802080.

  • Yes, the policy can be liquidated after two years and before the policy expiration date.

  • Yes, you can.

  • It is not possible to take a loan on a Thokhour policy.

  • It is a mandatory insurance policy issued by the Srilankan Embassy in the State of Kuwait.

  • The annual policy value is 30 KD.

  • Two years.

  • In the event of death before the end of the insurance date, the insured will be compensated with a maximum of KD 2,000.

  • The heirs.

  • • Compensation in case of permanent disability resulting from an accident.
  • • Compensation in case of partial and permanent disability due to an accident.
  • • Returning the remains of the insured to the mother country.
  • • Bear all the expenses of emergency medical expenses.
  • • bear the legal costs.

  • The document should be delivered during the official working days of the company through the company's correspondents or by visiting one of our branches.

  • • The headquarters of the amendment is visited
  • • Bring the old document

  • Yes, all of our travel insurance plans are fulfilling visa requirements.

  • No, Travel insurance is designed to cover travelers after leaving their home country (Kuwait).

  • Covered Medical Expenses mean Reasonable and Customary Charges incurred during a Trip by the Insured Person for services and supplies which are recommended by an attending Physician/Hospital.

  • All residents of Kuwait.

  • This insurance cannot be obtained if he/she is outside of Kuwait.

  • • Travel duration
  • • Insurance plan (Silver, Gold, Platinum)
  • • Family/Individual
  • • Age

  • Age affects the pricing of the insurance policy as per below:
  • • From 3 months to 69 years, the price will be the same without an increase
  • • From 70 years to 75 years, the price will be increased by 100% (only Silver plan)

  • This is the deductible of each and every Loss payable by the Insured Person.

  • Yes, Scope of Coverage: Worldwide (excluding Afghanistan, Iraq, Cuba, Iran, Syria, Crimea region, Donetsk People’s Republic (DNR), Luhansk People’s Republic (LNR), North Korea, and Country of Residence)

  • Yes, but children must be under 18 years old.

  • Travel Insurance can be canceled if the insured got a visa rejection from the embassy.

  • • For general inquiries about travel insurance you may contact us at: Phone: +965-1811110 Fax: +965-22961833 E-mail: travel@gig.com.kw Working Hours: Sunday to Thursday from 08:00 to 15:00
  • • For Medical Emergency support during the instured trip you may contact AIG MEA Ltd global assistance number +1 817 826 7276 and quote your policy number for assistance 24/7.

  • A Home Insurance policy will safeguard you from suffering financial setbacks at the time of an unforeseen accident, by providing you with complete protection for yourself, your family, and your home.

  • • Fire and lightning
  • • smoke
  • • Explosion of pipes and electrical extensions
  • • Robbery by force
  • • Civil responsibility

  • • You can contact us at 1802080
  • • The insurance application will be submitted to be filled and returned to us
  • • Some documents require a building inspection before they are issued

  • No, some valuables must be declared and recorded in the document.

  • This is because the insurance policy does not cover travel for more than 45 days.

  • If all other policy conditions are met - such as listing the proximate cause, there will be covered depending on the applicable policy type.

  • Yes, the value of the item must be proven in the purchase invoice.

  • Yes, it goes back to the same percentage that the insured insures.

  • Yes, you can buy it.

  • It is the legal liability coverage for boats towards other parties.

     

    Limit of Liability in Kuwaiti Dinar

    Annual Premium Charges

    Boat

    10,000 KD

    14 KD

    30,000 KD

    25 KD

    50,000 KD

    34 KD

    100,000 KD

    66.500 KD

    Jet ski

    10,000 KD

    24.500 KD

  • Yes, it can be renewed one month before the expiration date.

  • Yes, please visit our head office with the boat registration book (daftar), new insured Civil ID and policy documents.

  • The transfer fees are 2 KD.

  • Yes, by filling out the application form that requires some necessary information for the boat, such as but not limited to (Make & Model of the boat Year of Build - Value of the boat).

  • Yes, please contact 1802080 for more information.